blog perkongsian ilmu,
tips-tips,
tutorial,
isu semasa,
kisah lucu,... relakskan minda korang di sini .

Pages

Saturday, February 11, 2012

Minda Separa Sedar Rakam Semuanya

Minda separa sedar Anda bertindak menjadi perakam video yang akan merakam kesemua fikiran Anda.

Minda separa sedar menangangkap segala respon fikiran Anda pada persekitaran Anda – situasi yang Anda lalui setiap masa, orang yang Anda jumpa, perkara yang Anda buat, aktiviti Anda,perilaku Anda, imaginasi Anda, mainan fikiran Anda, kata-kata hati Anda.
Apa yang direkod oleh minda separa sedar akan dilaksanakan sebagai arahan dengan cara ‘terima dan laksana’.

credit

Minda separa sedar anggap apa yang Anda selalu fikirkan, itulah yang perlu di realisasikan di dunia sebenar. Apabila Anda kerap teringat seseorang, secara tiba-tiba orang tu akan menelefon Anda atau Anda terserempak dengannya tanpa di sangka-sangka. Sebenarnya ini semua kerja minda.
Sebagai contoh, apabila Anda kerap membayangkan Proton Inspira sebagai kereta idaman Anda, secara tiba-tiba Anda akan selalu nampak kereta Proton Inspira ke mana saja Anda pergi, di mana jua Anda berada.

Apabila Anda sering membayangkan telefon bimbit idaman, Anda akan perasan yang Anda kerap ternampak handphone idaman Anda tu di mana-mana – di dalam gambar, dalam iklan, dalam tangan kawan Anda atau simply dalam majalah yang Anda baca.
Semua itu terjadi sebab Anda kerap memikirkannya!

Minda separa sedar bekerja di luar batasan logika. Anda takkan tahu bagaimana minda separa sedar bekerja, seperti mana Anda tak tahu cemana handphone Anda menghantar sms kepada kawan Anda dalam masa satu saat saja. Yang Anda tahu, taip sms dan tekan send, kan?. Begitu juga minda separa sedar.

Secara asas, minda separa sedar memberi respon pada fikiran Anda iaitu perkara yang kerap Anda fikirkan, yang kerap Anda bayangkan, yang kerap Anda imaginasikan.
Minda separa sedar sensitif pada FEEL Anda dan EMOSI Anda ketika membayangkan sesuatu dengan kerap.

Sebab itulah kenapa orang yang bermasalah sering menjumpai lebih banyak masalah sebab fikirannya di dominasi oleh masalah, emosinya didominasi oleh FEEL tertekan dek memikir masalah. Orang yang gembira jadi bertambah gembira sebab fikirannya di dominasi oleh FEEL gembira.

Orang yang selalu berfikir pasal kegagalan akan selalu gagal sebab dia banyak memikirkan kegagalan yang dilaluinya.
Orang yang berfikir pasal kejayaan banyak mencapai kehebatan sebab dia banyak berfikir mengenai kejayaan yang mahu dicapainya.

Seperti yang di katakan dulu, apa yang kerap Anda fikirkan, itulah yang akan terjadi. Fikirlah yang baik-baik, supaya semua yang terjadi dalam hidup Anda baik-baik belaka.

sumber : imotivasi

2 comments:

tehkopi said...

mungkin begitu jugak dengan ahli magik kan? minda separa sedar..

dak os said...

er, kalau ahli magik tu tak tau la plak. hee mungkin sesetengah tu ada yang pakai minda separa sedar , dan sesetengah ahli magik tu memang teramat pandai menggunakan alat2 magik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...